"Bacalah dengan nama TuhanMu yang menjadikan sekalian makhluk. Tuhan yang menjadikan manusia dari segumpal darah. Bacalah dengan nama Tuhan-Mu yang maha pemurah. Tuhan yang mengajar manusia menulis dengan kalam. Tuhan yang mengajar manusia apa yang manusia tidak mengetahuinya..."
( Surah al-Alaq, ayat 1-5 )

Sunday, May 17, 2009

Latihan Pembangunan Sahsiah (LAPES 2)

Alhamdulillah, akhirnya Program LAPES 2 telah berakhir dengan jayanya walaupun mempunyai beberapa kelemahan....... Walau apa pun, kami semua saliang lengkap melengkapi agar dapat meminimumkan segala kelemahan & kesilapan yang telah kami wat......... huhuhu........ Akhirnya, Program ni memang gempak ar.... hehehehe......

Program ini telah berlangsung selama 2 Hari 1 Malam kat Cahaya Ummi Islamic School (CUIS), Sentul...... memang best sangat program kat situ walau pada mulanya aku agak kekok & malu ngan diorang... Yela, 1st time kan.... huhuhu... Tapi diorang semua gempak & santai jer.... Boleh dikatakan, aku boleh masuk la tapi lambat sikit......... hahahhaha.. Hmm, kat program tu, aku la fasi yang paling muda... hahahhaa..... Yela, yang lain2 semuanya boleh dikatakan 22 Tahun keatas.... Antara yang sama2 menjayakan program LAPES 2 ni ialah Abg Firdaus, Abg Umar, Abg Sirat, Abg Syafiq, Abg Iqram, Abg khalil, Kak Mar, Kak Husna, Kak Wani, Kak Yati & Adib...... Sebenarnya diorang semua ni dari Ukhwah.Com......... Rasa bangga plak dapat join program ngan diorang ni......... hehehehe........

Adik-adik kat sekolah tu memang best & happening ar... seronok tengok celoteh & telatah diorang.... ada yang manja, ada yang nakal, ada yang berimaginasi tinggi......... hmmm, macam2 la..... Tapi, aku dapat rasakan yang diorang ni memang dari kalangan cerdik pandai....

Mula2nya diorang panggil aku ngan gelaran 'USTAZ', tapi aku xbenarkan sebab aku dapat rasakan macam ada jurang yang sangat jauh diantara aku ngan adik2 ni, so aku suh la diorang pamggil aku ABG HAfiZ..... huhuhu........ Aku rapat sangat ngan diorang, rasa macam dah lama kenal plak.... hehehhee...

Ape pon aku nak ucapkan terima kasih kepada Cikgu Atiqah & pihak CUIS serta abg2 & kakak2 Ukhwah.com kerana telah sudi menjemput aku dalam menjayakan program LAPES 2 ni.. seronok sangat dapat bekerjasama dengan korang semua... macam2 aku dapat belajar dari korang semua... KEEP IN TOUCH ye........ Semoga kita semua dapat bekerjasa lagi pada masa akan datang....


Kenangan bersama adik-adik Muslimin CUIS


Adik-adik yang happening & ceria



ps: kalau ada LAPES 3, jemputlah lagi ek....... ahahhahaha.........

No comments: