"Bacalah dengan nama TuhanMu yang menjadikan sekalian makhluk. Tuhan yang menjadikan manusia dari segumpal darah. Bacalah dengan nama Tuhan-Mu yang maha pemurah. Tuhan yang mengajar manusia menulis dengan kalam. Tuhan yang mengajar manusia apa yang manusia tidak mengetahuinya..."
( Surah al-Alaq, ayat 1-5 )

Wednesday, March 3, 2010

Janganla Kita Cepat Putus Asa... :)


Assalammualaikum... Hmmmm, hari Isnin, 1 Mac 2010 adalah hari yang paling perit buat diriku ini... huh, hanya Allah je yang tahu betapa kusutnya fikiran aku pada hari tersebut.....

Tetiba hatiku tertanya-tanya kenapa aku diuji sehingga begini rupa...?? Kenapa aku yang menerima ujian yang berat ini...?? Aku rasa diriku ini seperti tidak berguna lagi..
Ya Allah... kenapa hambamu ini mengeluh sedemikian... Sepatutnya aku harus tabah & menerima ujian Allah ni dengan hati yang tabah & pasrah... (!_!)



Ya Allah.... Berikanlah hambaMu ini ketabahan, kekuatan & kesabaran dalam menempuh ujian & & cabaran dalam hidup ini... Ya Allah, ampunilah dosa-dosa hambaMu ini... HambaMu ini sedar, dia sering leka & lalai dalam menjalankan tanggungjawab kepadaMu... Ya Allah, Engkau berkatilah & berikanlah Hidayah kepada diri hambaMu ini... Engkau Rahmatilah hidup hambaMu ini, Ya Allah... huhuhuhuhuhuhu... (!_!)




Sesungguhnya aku tahu & aku sedar bahawa Allah tidak akan menguji HambaNya jika HambaNya tidak mampu untuk mengalas bebanan & ujian tersebut... :(

Alhamdulillah, selepas aku sabar & redha dengan ketentuan Illahi ini, hati ku bertambah tenang & aku terus mengambil keputusan untuk menyelesaikan segala cabaran & dugaan yang dihadapi ini dengan sebaik yang mungkin... Sesungguhnya Allah itu Maha Besar... Allah itu Maha Penyayang.... Allah itu Maha Pemurah....

Akhirnya, aku telah berjaya menyelesaikan segala masalah & cabaran yang telah aku tempuhi pada hari tersebut.... Yakinlah, sesungguhnya Allah terlalu sayangkan hambaNya... (^_^)


No comments: