"Bacalah dengan nama TuhanMu yang menjadikan sekalian makhluk. Tuhan yang menjadikan manusia dari segumpal darah. Bacalah dengan nama Tuhan-Mu yang maha pemurah. Tuhan yang mengajar manusia menulis dengan kalam. Tuhan yang mengajar manusia apa yang manusia tidak mengetahuinya..."
( Surah al-Alaq, ayat 1-5 )

Thursday, February 3, 2011

P A S R A H . . . .


Kenapa....?? Kenapa setiap kebahagiaan perlu diakhiri dengan KESEDIHAN...? Kenapa apabila ada pertemuan perlu disusuli dengan PERPISAHAN...? Adakah ini sudah menjadi suratan takdir buat diriku.... Huh....

Kadang-kadang aku terasa dibuai dengan hidup yang penuh dengan keceriaan, kebahagiaan dan kadang-kadang aku merasakan betapa indahnya nikmat hidup yang kukecapi... Ku terasa seolah-olah dunia ini telah membuatkan hidupku penuh erti dengan suka, senyum, gelak tawa dan pelbagai lagi... Apa yang selalu ku doakan pada Allah swt ialah agar memberikan hidupku penuh dengan keceriaan dan kebahagiaan bersama orang yang berada disekelilingku...



Tapi, Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hambaNya... Kita hanya merancang, tapi Allah yang Maha menentukan segala-galanya.... Walaupun sukar untuk kuhadapi, tapi ku cuba untuk menjadikan diriku serang insan yang tabah dan kuat mengharungi segala onak duri kehidupan yang terlalu mencabar....


Berkata-kata adalah satu perbuatan yang sangat mudah... Tapi adakah mudah untuk kita melaksanakannya..? Huh... sangat mustahil untuk kita lakukan apa yang kita katakan kerana ia adalah satu perkara yang diluar jangkaan kita.. Malah aku sendiri tidak pernah menduga semua ini akan berlaku... Aku tak pernah merancang akan semua ini... Aku mengharapkan satu kehidupan yang lebih hebat & bermakna dari apa yang aku hadapi sekarang ini... Huh....

Fuhhh.... Aku tahu, aku tak kuat untuk hadapi semua ini..... Aku ni hanyalah insan yang lemah... Insan yang tak berdaya untuk mengharungi perit getir kehidupan yang kian mencabar.... walauapapon, aku redha & pasrah dengan semua ini.... Huh... =(




InsyaAllah.... Aku sedar... Aku terlalu ikhlas menyayanginya... Aku terlalu ikhlas merinduinya... Aku tahu, dia juga begitu... Semoga, aku lebih bersabar, bersabar dan bersabar dalam menghadapi semua ini... AMIN....





Wahai ABDUL HAFIZ ALBAR...!!!! Tabahkanlah Hatimu, kuatkanlah Imanmu, Redhailah dengan segala yang telah berlaku...... InsyaAllah, pasti ada hikmah disebalik semua ini....
InsyaAllah....


3 comments:

Anonymous said...

Semoga terus sabar :) . insyaAllah =)

@pe@ce said...

Thankz a lot kim... =)

@pe@ce said...

InsyaAllah... i will find the way.. Doakan agar saya pasrah dngan ketentuan Illahi...