"Bacalah dengan nama TuhanMu yang menjadikan sekalian makhluk. Tuhan yang menjadikan manusia dari segumpal darah. Bacalah dengan nama Tuhan-Mu yang maha pemurah. Tuhan yang mengajar manusia menulis dengan kalam. Tuhan yang mengajar manusia apa yang manusia tidak mengetahuinya..."
( Surah al-Alaq, ayat 1-5 )

Monday, December 20, 2010

Induksi Fasilitator Himpunan 1000 Jiwa 1 Hati


Pada 19 Disember 2010 yang lepas, aku telah berpeluang untuk mengikut Induksi Fasilitator Himpunan 1000 Jiwa 1 Hati yang telah diadakan di Dewan Hadhari, Kompleks Pusat Islam Kuala Lumpur bersebelahan dengan Masjid Negara.... Induksi tersebut telah dianjurkan oleh Raudhatus Sakinah Master Training & Consultancy... Alhamdulillah, aku adalah salah seorang daripada 80 orang fasilitator yang terpilih untuk membantu bersama-sama dalam menjayakan Himpunan 1000 Jiwa 1 Hati nanti.....

Induksi tersebut telah membuatkan diriku berkobar-kobar & bersemangat tinggi untuk bersama-sama menjayakan Himpunan nanti dengan hati yang ikhlas & tenang.... Walaupun hampir separuh fasilitator yang tak hadir pada hari induksi tersebut, tetapi kemeriahan & semangat sahabat-sahabat fasilitator yang ada sangat menghiburkan dan menjadikan keadaan riuh rendah dan percambahan idea yang terlalu banyak... InsyaAllah, semoga idea-idea yang ada akan menjadikan himpunan nanti berjalan dengan lancar dan jayanya.... =)

Banyak perkara yang telah aku perolehi dari Induksi tersebut, diantaranya ialah bagaimana untuk menetapkan matlamat diri, self confident, senarai impian hidup, perkongsian tentang JOHN GODDARD, tentang rumah-rumah Bimbingan Puteri Raudhatus Sakinah dan macam-macam lagi... Rasa bangga sangat sebab berpeluang berada di Induksi tersebut... Syukur Alhamdulillah...... =)


Harimau Berantai para Fasilitator Himpunan 1000 Jiwa 1 Hati - Sis Sally


InsyaAllah, himpunan 1000 jiwa 1 hati tersebut akan dihadiri oleh seramai 1000 orang yang akan bersama-sama melaungkan kata-kata ANDA BIJAK JAUHI ZINA... Antara aktiviti yang akan dijalankan nanti ialah diskusi, Qiammulail, Bicara senja dan lain-lain lagi...... Semuanya akan membawa hati para-para remaja dan belia untuk menanam & menyematkan dalam diri agar membenci perbuatan zina & maksiat...


Ummi Rosmawati memperkenalkan modul Anda Bijak Jauhi Zina (ABJZ)


Antara trainers yang turut hadir bersama-sama kami pada induksi yang lepas ialah Sis Sally, Sis Jaja, Sis Rokiah, Sis Aini, Bro AO, Bro Izat dan tidak lupa juga orangnkuat Raudhatus Sakinah MAster iaitu Ummi Rosmawati.... =) Jutaan terima kasih yang tak terhingga diucapkan kepada para trainer yang tak jemu-jemu & bosan memberikan kami pendedahan dalam menjayakan himpunan nanti... Semua trainers hebat-hebat belaka & meyakinkan kami semua... Anda semua terbaikk & cayalah.... =)




Untuk pengetahuan semua, Himpunan 1000 Jiwa 1 Hati akan diadakan pada 31 Disember 2010, bertempat di Dewan Muktamar, Kompleks Pusat Islam Kuala Lumpur dan Masjid Negara... InsyaAllah, sama-samalah kita berdoa agar Himpunan tersebut diredhai dan dirahmati oleh Allah swt dan Himpunan ini berjaya mencapai objektifnya.... (^____^)


Flyers Himpunan 1000 Jiwa 1 Hati =)

No comments: